Γιατί αυτός ο πανικός με τα Αγγλικά?

  • 9/10 αναρτήσεις για εργασία ζητάνε οπωσδήποτε Αγγλικά!!
  • 7/10 ενήλικες χρειάζονται επιτακτικά την επικοινωνία στα Αγγλικά στην καθημερινότητα τους!!!
  • 8/10 πανεπιστήμια προσφέρουν μαθήματα 50% και στα Αγγλικά
  • 5/10 πανεπιστήμια ζητάνε Αγγλικά για την αποφοίτηση όλων των σπουδαστών
  • 4/10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα εφαρμόζουν το English only policy και χρησιμοποιούν την Αγγλική ως επίσημη γλώσσα επικοινωνίας
  • 5/10 επιχειρήσεις στην Ελλάδα εκπαιδεύουν το προσωπικό τους στην Αγγλική γλώσσα

Τα παραπάνω είναι καθημερινότητα τα τελευταία 2 χρόνια και η τάση για χρήση Αγγλικών είναι μεγαλύτερη και πιο επιτακτική. Γιατί όμως γίνεται αυτός ο “πανικός” με τα Αγγλικά? Υπάρχει λόγος φυσικά και είναι και απόλυτα φυσιολογικός

ENGLISH ONLY POLICY 

Οσον αφορά τον τομέα της εργασίας, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις εφαρμόζουν την πολιτική English only policy. Είναι η πολιτική χρήσης μόνο της Αγγλικής γλώσσας για επικοινωνία σε κάθε εταιρεία ανάμεσα σε εργαζόμενους. Ο λόγος οφείλεται στο ότι αυξάνεται η παραγωγικότητα και η αποτελεσματικότητα σε καθε εταιρεία, καθώς η εταιρείες γίνονται πιο ανταγωνιστικές και δραστηριοποιούνται και σε νέες αγορές, στρεφόμενες στην εξωστρέφεια. Εταιρείες όπως η IBM, Nestel, Siemens, Renault Nissan, BMW, Rakuten, εφαρμόζουν την πολιτική αυτή εδώ και 2 σχεδόν δεκατίες με συγκλονιστικά αποτελέσματα στην ανάπτυξη τους. Η συγκεκριμένη πολιτική (όπως αρχικά ανακοινωθηκε από το Harvard University) είναι πλεόν γεγονός όχι μονο για εταιρείες, αλλά και κυβερνήσεις.

SNOWBALL EFFECT 

Η διαδικασία όπου όταν κάτι το χρησιμοποιύνε όλοι, τότε πολλαπλασιάζεται με γρήγροους ρυθμόυς και πολύ. Οσο πιο πολύ όλοι χρησιμοποιούν Αγγλια σε προσωπική ζωή, σπουδές, εργασία, διασκέδαση, κ.α. τόσο πιο πολύ αυξάνεται και διαδίδεται η γλώσσα. Κάτι που συμβαίνει με τα Αγγλικά παντόυ στον κόσμο, π.χ. εταιρεία στην Ελλλάδα έχει και ελληνικά και αγγλικα την ιστοσελίδα της.

INTERNET & TECHNOLOGY 

Η απίστευτη χρήση της τεχνολογίας εκτόξευσε την επικοινωνία ανάμεσα στον κόσμο σε πραγματικό χρόνο. Οι άνθρωποι επικοινωνουν με πιο γρήγορους τρόπους και άμεσα (video calls, email, social media, netflix, music, tik tok, etc.). Ολο αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ανάγκη μιας κοινής γλώσσας επικοινωνίας, και δίνει κι άλλη ώθηση στα Αγγλικά. Επίσης, αρκετές εταιρείες κολλοσσοί είναι Αμερικάνικες με απόλυτη χρήση της Αγγλικής γλώσσας και αυτό βοηθάει κι άλλο την χρήση της Αγγλικής.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

H online εκπαίδευση από πολλούς φορείς γίνεται στην Αγγλική, με κάποια προγράμματα (π.χ. CRM) να προσφέρονται κυρίως Αγγλικά. Αυτό δίνει περισσότεροι ώθηση στην Αγγλική, ως την μοναδική γλώσσας πρόσβασης στα συγκεκριμένα προγράμματα και στην εκπαίδευση.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ

Τα πλεονεκτήματα είανι πολλά φυσικά στην χρήση της Αγγλικής γλώσσας ως lingua franca από όλους πρός όλους. Βοηθάει στην ανάπτυξη, πρόσβαση σε γνώση και εκπαίδευση, κοινωνικοποίηση, επικονιωνία, κ.α.

Εχει όμως και προβληματισμούς όπως η απουσία πολιτσιμικής νότας στην επικοινωνία (για τον κάθε λαο), η έλλειψη της διαφορετικότητας της κάθε γλώσσας, ή έλλειψη της ομορφίας της κάθε γλώσσας και πολιτισμικής διαφοράς, η μονοτονία που έρχεται με την χρήση μόνο της γλώσσας αυτής, κ.α.

Το τέλειο θα ήταν ο συνδυασμός της Αγγλικής με την καθημερινότητα του κάθε ενήλικα ως εργαλειο βοήθειας και όχι κύριο μέσο επικοινωνίας (όπως π.χ. γίνεται σε χώρες όπως η Ολλανδία, Σουηδία) όπου δεν χάνεται η ταυτότητα και δεν γίνεται μονότονη η χρήση της Αγγλικής.

ΠΗΓΕΣ

  • https://ielts.idp.com/greece
  • https://hbr.org/2012/05/global-business-speaks-english
  • https://hbr.org/2014/09/whats-your-language-strategy